Letné Tatry

V júli sme sa s Rišom vybrali do Mlynickej doliny, kde sme si pre nestabilné počasie vybrali za cieľ lezenie na Stene na Veži pod Skokom – orientácia na Západ. Jednalo sa o jeden z teplých júlových víkendov a tak som sa rozhodol, že sa budeme tieniť, aspoň čo to dá. Prístup pod stenu je príjemný, zaberie tak 1 ¼ až 1 ½ h od hotela Panorama. Na úvod si vyberáme cestu Eufória obtažnosti 6+. Dobrá cesta na ranné rozlezenie. Druhá dĺžka písaná za 6+ je tak maximálne za 6-. Cestu doliezame ľahkým 4-kovým úsekom až na vrchol. Zlaňujeme cestou Nemorálny tanec, ktorej zlaňák sa nachádza asi 30 metrov po hrane smerom nadol.

Veža pod Skokom

Túto cestu zvolíme ako náš ďalší cieľ. Úvodnými dvoma ľahkými dĺžkami sa dostávame pod kľúčové miesta cesty. Nasleduje pekná platňa obtiažnost 7+, ktorej problém sa nachádza pod štandom. Posledná dĺžka pokračuje platňovým lezením až pod malý previs, ktorý obliezame z pravej strany. Problémy robí akurát istenie na hrane, kde ho radšej predlžujem slučkou. Nasleduje tempo cez previštek a vyhodenie nôh do platne. Na záver ešte pekná, ale krátka platnička a sme hore. Obtiažnosť 8- trochu prehnaná, maximálne tak 7+. Ako poslednú cestu dňa si zvolíme Tatarkovu cestu 7+/8-. Kľúčovú dĺžku vyliezam iba AF, kde po mojom asi 10 – 15 minútovom visení a mudrovaní vo výleze okolo previsu, mi telo nejako zoslablo. Vrchnú časť doliezame po hrane zľava – Ľavou hranou západnej steny. Pekná cesta. Zlaňujeme líniou Pre Jarku, vyzerá to ako pekná 8-čková platňa. Takže máme nabudúce prečo dôjsť do Mlynickej doliny.

Večer sa presúvame na Popradské Pleso, nedeľný cieľ je Ostrva. Ako prvú cestu ideme Foxov sen 7-. V ľavej časti steny sa nachádza hojný počet ľudí. Pokračovať sme chceli cestou Oceľová niť, avšak sa na jej začiatku nachádzala jedna dvojica. Tak posielam Riša do cesty Horskej služby. Vylezieme si jej prvú dĺžku a zlaňujeme. Na záver Via AliNina 6+. Pekná cesta s 2. a 3.dĺžkou a následný jeden rýchly zlaňák až na zem. Balíme a valíme za chalanmi na Štrbské Pleso.

Ostrva

V jeden augustový víkend sa sám vydávam na turistiku do Tatier. Prespím na Hrebienku a ráno o 5:30 výrážam smer Skalnatá dolina. Zlaňujem klasickou cestou spoza Lomnickej kopy do Téryho kuloáru. Pod stenou a aj v stene je už zopár dvojíc. Pôvodný plán – Hokejka mením za cestu Stanislawski/Orlowski za 5. Jedná sa o celkom vyrovnané lezenie asi tak v 4.stupni. Záver cesty leziem platničkou okolo vysiacej slučky tak za 5+ o dĺžke asi 10-15 metrov až na hrebeň, z ktorého je to už len pár metrov na vrchol Lomnického štítu. Hore si povegetím, najem sa, pofajčím… Zostúpim rozlámaným terénom do Medenej štrbiny. Prezujem sa do lezečiek, ktoré rýchlo mením za vibramy. Pokračujem Vidlovým hrebeňom na Kežmarský štít. Hrebeň sa mi podarí prejsť za nejakú 1 ½ h. Škoda obídenia Vých.Vidlovej veže, keď ma zmiatlo vysiace lano do Kežmarskej štrbiny. Hrebeň je celkom pekná záležitosť, no podľa mňa je to trochu nafuknuté. Na vrchole Kežmaráku povegetím. Zostupujem obkľukou cez Huncovskú kotlinku. Na Skalnatom plese opäť povegetím a výlet zakončujem v Tat.Lomnici návštevou u Mireka a Heni.

Vidlový hrebeň

Začiatkom septembra sme ešte s Karolom vyliezli cestu Eštok – Janiga 6+/7- na Voliu vežu. Cesta nám trvala 3 1/4h. Pekná cesta v kvalitnej skale. Zlanili sme platňami naľavo. Do Puškášovho komína som radšej nešiel pre prípadné nebezpečenstvo spustenia kameňov dole. V pravej časti steny sa nachádzalo zopár dvojíc, na našej ľavej na podivenie nikto. Vyliezli sme iba túto jednu cestu a nakoniec zostúpili do Mengusovskej.